اخبار مرداد گناباد تا امروز به نقل از گناپا
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

35 درصد پیشرفت فیزیکی برای مصلی گناباد

   

 

   
 

به گزارش خبرنگارگناپا حجت الاسلام صادقی امام جمعه گناباد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت؛ حضور مردم گناباد در نماز جمعه و کمک های نیکوکاری آن ها بیشترین و بهترین بوده است.
وی ادامه داد؛ زمانی که قرار شد مصلی گناباد در 5 طبقه ساخته شود هر متری 500 هزار تومان برآورد هزینه شد که این کار باعث شد کمک های مردمی بسیار خوبی صورت گیرد که اگر این کمک ها نبود ما حتی نمی توانستیم فونداسیون انجا را اجرا کنیم.

وی افزود؛ براورد هزینه ساخت مصلی به صورت متری منجر شد مردم ضمن کمک ، خود را صاحب و متولی مصلی بدانند و در عین حال از مخارج و هزینه های ساخت و ساز آن مطلع شوند.
در ادامه باقر زاده مسئول ستاد نماز جمعه گفت؛ ردیف بودجه ای برای ساخت مصلی وجود ندارد با این وجود با پیگیری های انجام گرفته یک سری کمک های دولتی جذب شد.
وی افزود؛ تا کنون 330 متر از مصلی را مردم شهرستان خریده اند و میزان هزینه ها تا این مقطع 1 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است که تنها یک میلیارد ان صرف خرید آهن شده است.
وی میزان خاک برداری در محل مصلی را 12 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت؛ تاکنون هزینه ساخت مصلی با محاسبه کمک های سخت افزاری و نرم افزاری 2 میلیارد تومان بوده است.
مسئول ستاد امام جمعه گناباد گفت؛ مراحل ساخت مصلی از خرداد 89 شروع شد و تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بر این اساس می توان گفت مرحله سفت کاری طبقه دوم و سوم آن تا اواخر مهر ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

نمایشگاه علوم و هنرهای قرآنی در گناباد برپا شد

   
       

 

   
 

به گزارش خبرنگار گناپا نمایشگاه علوم و هنرهای قرآنی یک شنبه 8 مرداد سال جاری در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد برپا شد.
این نمایشگاه شامل 8 غرفه از قبیل غرفه فعالیت های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی، غرفه تبلیغ چهره به چهره و پاسخگویی به شبهات دینی، غرفه اداره اوقاف و امور خیریه بود.

غرفه اداره میراث فرهنگی-صنایع دستی و گردشگری، غرفه موسسات فرهنگی قرآن و عترت علامه بهلول و ثامن الحجج طه، غرفه فعالیت های و محصولات قرآنی مدارس قرآن مرکزی امام خمینی (ره) و الزهرا، غرفه کانون پرورش فکری نوجوان و غرفه ارائه کتوب و محصولات قرآنی آقای نصیر زاده از دیگر غرفه های این نمایشگاه بود.

راهیابی سه طرح زیست شناسی گناباد به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی

   
       

 

   
 

از چهار طرح ارسالی در زمینه زیست شناسی گناباد به جشنواره خوارزمی سه طرح به مرحله کشوری راه یافت، این هشتمین سال پیاپی است که طرح های زیست شناسی راه یافته به خوارزمی در گناباد بیشترین طرح ها را به خود اختصاص می دهد.
مجید دانا راهنما و مشاور تمام این طرح ها که برخی از طرح ها نیز ایده های شخصی او بوده، معتقد است دانش آموزان و دانشجویان گنابادی دارای استعدادهای بالقوه فراوانی هستند که پژوهش سرا مکان مناسبی برای بروز و ظهور این توانایی ها است.

وی افزود: از بدو تأسیس پژوهش سرا، زیست شناسی گناباد حضوری فعال در ارائه طرح و پژوهش داشته و این نتیجه ی کاری تیمی و گروهی بوده است. در ارائه و پیشبرد طرح ها، اساتید دانشگاه، دانشجویان پیام نور گناباد، دانشجویان گنابادی سطح کشور، مسئول و پرسنل پژوهش سرا زحمات زیادی کشیده اند.
مجید دانا افزود: از زمان مدیریت آقای خاکستانی ساعاتی هر چند اندک برای کارهای پژوهشی در نظر گرفته شده و افزایش این ساعات می تواند به رونق پژوهش کمک کند.
وی افزود: وجه تمایز طرح های زیست شناسی این دوره با دوره های قبل همکاری بین رشته یی است. بطوریکه در دو طرح، برای اولین بار در گناباد تحقیقات بیوترونیک انجام شد و مهندسان خوش فکر و مستعد الکترونیک در کنار زیست شناسان به کاربردی کردن طرح کمک نمودند. حتی برای سال آینده طرحی در بخش بیوترونیک در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهردار گناباد: زیباسازی و احیاء فضای سبز از اولویت اصلی شهرداری می باشد

   
       

 

   
 

بنایی شهردار گناباد اظهار داشت : در راستاي ارتقاء سطح رضايتمندي مردمي در سه ماهه سال جاري 30 پروژه عمراني در دست اقدام مي باشد كه حدود 20,000 متر مربع سنگ فرش و جدول سنگي ، 15500 متر مربع آجر و موزائيك فرش و .... 75,000 متر مربع آسفالت خيابانها و معابر است.

وی زيباسازي مبلمان شهري و احياء و بازپيرايي فضاهاي سبز را اولويت اصلي شهرداري دانست و افزود؛ در سال 90 در هر 5 روز يك عمليات عمراني انجام شده است.
وي هزينه اين پروژه ها عمرانی را از ابتداي سال تا كنون بالغ بر 15,000,000,000 ريال اعلام نمود و گفت؛ تمام تلاش شهرداري اقدام جهت ساخت شهري در شأن مردم شريف گناباد مي باشد.
مهندس بنايي در مجموع فعاليتهاي شهرداري را از ابتداي سال جاري در بسترهاي :
الف) بهسازي و بازسازي معابر تسطيح آسفالت حاشيه كال ناصر خسرو ، با ند دوچرخه سواري بلوار انقلاب ، باند دوچرخه سواري خيابان شهيد دوستدار ، ضلع غربي پارك دانشگاه ، بلوار غفاري خيابان قنات ، بهار 3 و لكه گيري و كنده كاريهاي سطح شهر
آيلند حد فاصل ميدان پرديس و خيابان رسالت ، خيابان حافظ ، بلوار معلم ، بلوار جهاد ، بلوار پروفسور پاكدامن ، آيلند بلوار 36 متري طالقاني 13 ، بلوار امام رضا (ع) بلوار كار آفرين كال ناصر خسرو
ب) توسعه و فضاي سبز ، آغاز بهسازي باغ ملي ، پارك محله در صد دستگاه ، احداث بوستان در شهرك سعدي ، بهسازي پارك حافظ و پارك ويژه بانوان (پارك شيرين )
زيباسازي ميادين تكميل و بهسازي ميدان قائم نوقاب ، اصلاح هندسي كنار گذر جاده سنتو و ميدان آزادي ، ميدان ابتداي بلوار مالك اشتر ، ميدان بجستان ، ميدان نماز ، ميدان مادر ، ميدان امام رضا (ع) و ... اعلام نمود.

 

 

راه اندازی 3 کارگاه جدید در مرکز فنی و حرفه ای گناباد

   

 

   
 

مهندس علیخانی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح سه کارگاه جدید به مناسبت هفته ملی مهارت خبرداد و گفت؛ کارگاه سلول های خورشیدی و آبگرمکن خورشیدی برای اولین بار در استان تجهیز کردیم که به زودی افتتاح خواهد شد.
وی افزود؛ تجهیز کارگاه هیدرولیک و کارگاه رباتیک از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد که در هفته ملی مهارت افتتاح می شود.

وی کارگاه رباتیک را مجهز ترین کارگاه رباتیک در استان عنوان کرد و گفت؛ تجهیز این کارگاه 250 میلیون ریال هزینه در برداشته است.
مهندس علیخانی گفت؛در حال حاضر5 مرکز آموزشی از جمله مرکز علامه بهلول برادران، مرکز دیزل، مرکز نهم دی در کاخک، مرکز
ASD دانشگاه آزاد و مرکز خواهران در مرکز فنی و حرفه ای گناباد فعال هستند که اگر در رشته های خدماتی و کشاورزی نیز در این مرکز آموزش صورت گیرد می توان گفت در 70 رشته پذیرش داشجو داریم.
وی ادامه داد؛ آموزشگاه های آزاد در سطح شهرستان بازوی توانمند این مرکز محسوب می شوند و ما در حال حاضر 22 آموزشگاه در رشته های مختلف از قبیل آرایش و پیرایش، قالی بافی، عمران، خیاطی، نقاشی، کامیپوتر و... داریم.
وی افزود؛ تعداد آموزشگاهها در شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوری که 4 آموزشگاه آموزش فرش و گلیم، آموزش نقاشی و هنرهای تجمسی و آموزش کامپیوتر دایر گردیده است.
وی تصریح کرد؛ مدل های آموزشی ما شامل آموزش های روستایی با محوریت کشاورزی و دامپروری، آموزش صنایع و صنوف، آموزش مرکز ثابت ، آموزش فارغ التحصیلان دانشگاهها و آموزش استاد شاگردی است که طرح استاد شاگردی مدل جدیدی از آموزش می باشد که اولین مرکز در برگزاری این طرح در استان بودیم و به عنوان مرکز نمونه معرفی شدیم.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد گفت؛ اقدامات ما دراین مرکز نسبت به تعهدمان بیشتر بوده به طوری که آموزش ها نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است و در بحث آموزش روستایی جهشی 70 درصدی را خواهیم داشت.
وی به برنامه های این مرکزویژه هفته ملی مهارت اشاره کرد و گفت؛ بازدید مسئولین از مرکز، برگزاری نمایشگاه مهارت و فناوری در حسینیه گناباد، برگزاری جشن بزرگ در روز 6 مرداد، بازدید خانواده کارآموزان از کارگاهها و برگزاری مسابقات فرهنگی - ورزشی در طول هفته مهارت برگزار خواهد شد.
وی افزود؛ افتتاح آموزشگاه نکته سنج و هنرهای زیبا، برگزاری سمینار تدوین نقش آموزش های فنی و حرفه ای و برگزاری مسابقه نظام ملی مهارت و فناوری از دیگر برنامه های در نظر گرفته ویژه هفته ملی مهارت می باشد.

 

 

 

 

1700 پرونده در حوزه توانبخشی بهزیستی گناباد وجود دارد

   

 

   
 

ستوسررئیس اداره بهزیستی گناباد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت؛ در حوزه توانبخشی بهزیستی شهرستان 1700 پرونده در طیف معلولین خفیف تا شدید تحت پوشش این مرکز می باشد.
وی افزود؛ از این تعداد حدود 300 نفر مستمری می گیرند و 650 نفر بیمه مکمل دارند که این بیمه تا حدی دغدغه خانواده ها را در بحث هزینه های درمانی مرتفع می کند.

وی ادامه داد؛ در حوزه توانبخشی 29 بیمار روانی تحت پوشش قرار دارد که به هر بیمار روانی مجرد 15 هزار تومان و متعهل 20 هزار تومان ماهانه کمک می شود و به همین میزان بیمار روانی منتظر ارائه تسهیلات داریم .
ستوسر گفت؛پرداخت شهریه 37 نفر را برعهده داریم و کارانتقالی 12 دانشجو به شهرهای مورد تقاضا و معافیت سربازی 19 نفر را انجام دادیم.
وی ادامه داد؛ در بهزیستی گناباد 15 نفر دارای ضایعات نخاعی هستند که تعدادی از آن ها ساکن بجستان می باشند.
وی گفت؛ در سال گذشته در مرکز توانبخشی 10 کمیسیون تشخیص معلولیت برای 247 نفر صورت گرفت که طی این کمیسیون ها حدود 220 نفر معلول شناخته شدند.
رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت؛ 33 میلیون تومان سال گذشته در زمینه حرفه آموزی هزینه کردیم که 30 میلیون آن مربوط به بخش رایانه و 3 میلیون تومان نیز مربوط به بخش تغذیه افراد بوده است.
وی ادامه داد؛ در حال حاضر 23 نفر از معلولین مشغول حرفه آموزی در مراکز هستند و این در حالی است که هنگام راه اندازی مرکز حرفه آموزی در گناباد، مشهد هنوز مرکز به نام حرفه آموزی نداشته است.
وی گفت؛ در سال گذشته پرداخت های غیر مستمردر حوزه توانبخشی 139 میلیون تومان و پرداخت های مستمر 178 میلیون تومان بوده است.

     
       

 




:: برچسب‌ها: اخبار گناباد ,
:: بازدید از این مطلب : 1335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: